Möbelfirman Mios e-handel gick rekordstarkt första halvåret

Finwire / Breakit
Finwire / Breakit

Omsätter mer än 300 miljoner kronor på e-handeln

Finwire / Breakit
Finwire / Breakit

Mio tillkännager tre stycken 300-milstolpar under det senaste året. Den första är att bolaget har passerat 300 miljoner kronor i omsättning genom e-handeln under de senaste 12 månaderna.

På kortare tid, maj till oktober, har den totala tillväxten inom kedjan uppgått till 300 miljoner kronor. Bolaget har det starkaste halvåret någonsin bakom sig.

Slutligen meddelar Mio att man sedan starten i juni redan har hunnit med att skaffa fler än 300 000 medlemmar till kundklubben Mio Medlem.

”Vi tar marknadsandelar på bred front nu och det var länge sedan marknadsandelarna smakade så bra”, uppger Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

Hittills i år har Mio vuxit 16,9 procent medan branschens tillväxt legat på 7 procent enligt siffror från HUI.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel