Sök

Triple vässar kommunikationen – Georgina Varadi kliver in

Universal AvenueTriple

Georgina Varadi.

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

Georgina Varadi är ny kommunikationschef på Triple.
"Det är här min passion ligger, att bygga bolag från grunden", säger hon.

Företaget Triple har skapat en marknadsplats som kopplar ihop guider med människor som vill genomföra olika former av aktiviteter.

Under förra månaden kunde Breakit berätta att Triple tagit in 4,5 miljoner kronor. Bland investerarna återfinns Spotifys tidigare teknikchef Andreas Ehn, Wrapps medgrundare Lisa Enckell och Spotify-veteranen Jonathan Foster.

I tisdags klev Georgina Varadi in som kommunikationschef på startupen. Hon kommer närmast från Universial Avenue, som kopplar ihop frilansande säljare med företag, där hon arbetade med kommunikation och PR.

Georgina Varadi berättar att hon även tidigare arbetat inom rese-sektorn och ville hålla sig kvar inom tech och startup-världen.

"Jag är jätteimponerad över teamet och det här är ett bra steg och en perfekt match för mig. Det är här min passion ligger, att bygga bolag från grunden, det är ett erfaret team och det ska bli spännande att skapa något unikt från grunden", säger Georgina Varadi.

Triples medgrundare Joakim Grönvall konstaterar att många vill arbeta inom startups – men saknar erfarenheterna om hur det är att jobba i sådana bolag.

"Det är få personer som faktiskt förstår hur mycket ansvar det faktiskt är att komma in så tidigt för att hjälpa företag växa” säger Joakim Grönvall.

Han säger att Triples modell liknar Universial Avenue och ser Georgina Varadi som en perfekt match.

”Det är sällan man springer på en sån passande person”.

Läs mer