Sök

Doctrin stärker upp ledningsgruppen – värvar Sofia Ljungmark från Schibsted

Doctrin

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Vårdstartupen Doctrin har värvat en ny produktchef.

Doctrin är en digital vårdstartup som vill avlasta sjukvården. Bolaget har bland annat tagit fram ett e-hälsoverktyg där patienter kan fylla i sin vårdhistorik och sina symtom inför ett vårdbesök.

Bland bolagets investerare återfinns bland annat vårdbolaget Capio och Klarna-grundarens stiftelse Norrsken Foundation.

Nu står det klart att bolaget stärker upp sin ledningsgrupp. Sofia Ljungmark, tidigare produktchef på Schibsted, kliver in som produktchef (CPO) på Doctrin.

”Jag är imponerad av hur alla på Doctrin brinner för att förbättra sjukvården. De har också kommit otroligt långt på mycket kort tid. Jag ser fram emot att arbeta med hela teamet och fortsätta utveckla verktyg som kommer hjälpa sjukvården runt om i världen” säger Sofia Ljungmark.

Magnus Liungman, vd på Doctrin, kommenterar värvningen:

“Vi vill radikalt förbättra sjukvården – inte bara i Sverige utan i världen, och värderingar är viktiga för oss vilket gör att det tar tid att hitta rätt person till olika roller. Denna specifika roll är dessutom extra utmanande eftersom det kräver en multidisciplinär person. Sofia är en perfekt match. Hon är passionerad för att förbättra sjukvården, otroligt ambitiös, samtidigt som hon har helt rätt erfarenhet”, säger han.

Doctrin grundades 2016.

Läs mer