Add health media är ett bolag som specialiserat sig på att skapa marknadsföringsmaterial åt hälsobolag. På senare tid har bolaget även börjat investera i e-hälsostartups.
Nu meddelar bolaget att man har tagit in en ny delägare och styrelsemedlem.
Det är Anna Dalgaard, som tidigare grundat Health navigator, ett konsultbolag inom hälsosektorn. Nu kommer hon ta sig an investeringssidan av Add health media, med sin egen entreprenörserfarenhet i bagaget.
“Vi är intresserade av allting inom hälsa som vi tror har potential och innovativa idéer. Vi har många kontakter i branschen och tanken är att använda vår gemensamma kunskap och erfarenhet för att stärka olika e-hälsosatsningar”, säger hon.
Investeringarna kommer framöver att vara i spannet från några hundra tusen kronor till några miljoner kronor.
"Vi investerar i startups och utvecklingsbolag. Några större aktörer tittar vi inte på", säger Anna Dalgaard.
Ett av bolagen Add health media sedan tidigare har investerat i är startupbolaget Doctrin.
Bolaget har skapat ett slags frågeformulär för läkare som kan skickas ut till patienter innan ett besök för att ge ett bättre underlag för diagnostisering.
I ett pressmeddelande meddelar bolaget att man nu har köpt på sig mer aktier i Doctrin, som även har bland annat Niklas Adalberths Norrsken och vårdjätten Capio på ägarlistan.
“Vi tror att de har en unik lösning och är välpositionerade på marknaden. Vi tror att de kommer lyckas väldigt bra”, säger Anna Dalgaard.
Hur mycket Add health media har investerat eller vilka andra bolag man tittar på vill hon inte avslöja.