Sök

Breakit hårdsatsar på native – får in SEB som storkund

Breakit

Behroz Bostanian, kundansvarig på Leeads som är Breakits säljpartner, och Camilla Björkman på Breakit.

Breakit

Breakit

Breakit fortsätter att gasa – nu lägger vi ännu mer krut på native.

Det har varit mycket skrytnyheter om Breakits satsningar den senaste tiden: vi har lanserat Breakit how to med partners som Almi och Wint och slutit avtal med börsbevakaren Finwire.

Nu kommer det ytterligare en – när vi på Breakit växlar upp vårt kommersiella innehåll, så kallat nativeinnehåll. Det är det innehåll där du ser här på sajten som märks ut med “sponsrat av”.

Konkret innebär det att vi vässar våra nativesamarbeten genom att jobba ännu mer med att hitta skarpa vinklar, nå ut bredare med rätt typ av distribution i sociala medier, mätning och uppföljning – allt för att skapa det bästa värdet för både våra läsare och kunder.

“Alla kunder har en skattkista av expertis och erfarenhet. Det handlar bara om att hitta vad det är – och att sedan paketera och distribuera det så att det träffar rätt hos vår målgrupp”, säger Camilla Björkman, kommersiell affärsutvecklingschef på Breakit.

Förhoppningsvis betyder det att Breakit kan brassa på sin försäljning och öka omsättningen. Förra året landade den på sex miljoner och ska dubblas 2017.

"Samtidigt får våra kunder mer valuta för pengarna. De når redan rakt ut i målgruppen entreprenörer, grundare och beslutsfattare i techvärlden. Nu blir det ännu bättre", säger Behroz Bostanian, kundansvarig på Leeads som är Breakits säljpartner och som vi delar lokaler med.

En rolig nyhet parallellt med detta är att företagsbanken SEB valt Breakit som mediekanal under 2017. De driver själva entreprenörssajten Make it, som görs av Spoon, och vill använda Breakits kanaler för att nå ut bredare med det innehållet.

“Vi tycker att Breakit och Make it är en väldigt bra kombination, inte bara på grund av namnen. Som företagens bank jobbar vi nära många entreprenörer och Make it – och numera även Breakit – blir ett sätt att nå ut till dessa digitalt”, säger säger Viveka Hirdman-Ryrberg som är kommunikationsdirektör på SEB.

Läs mer