Kindegren Singh Media Group, KSMG, drog 2010 igång sin verksamhet nischad på rekrytering via sociala medier. Då bestod bolaget av blott två personer, grundarna Martin Kindegren och Amar Singh. Sedan dess har verksamheten svällt.
Under 2016 omsatte bolaget enligt egen uppgift 25,6 miljoner kronor, med en marginal på 20 procent.
Kort sagt vill KSMG, med Facebook som verktyg, konkurrera med jobbsajter som Monster, Careerbuilder och Netjobs om att kunna leverera de bästa kandidaterna.
Nu laddar KSMG för rejäl tillväxt.
”Vi ska växa från 24 till 70 personer i år”, säger Martin Kindegren.
Som ett led i det plockar bolaget nu in Ellinor Lindmark, som är vd för rekryteringsbolaget SW, i styrelsen.
”Hon är proffs på både rekrytering och personalfrågor, och kommer att göra en stor skillnad när vi ska växa från ett litet till ett mellanstort bolag”, säger Martin Kindegren.
Läs mer om hur KSMG vill krossa jobbsökarsajterna med Facebook här.