Sök

Twitter skrotar e-handelssatsning med Tictail-konkurrent

TwitterShopify

Foto: Vilhelm Stokstad/TT

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Twitter lägger ned sin köpknapp som erbjudits i samarbete med e-handelsplattformen Shopify

Twitter kommer att sluta med sin säljkanal via e-handelsplattformen Shopify, skriver Techcrunch.

Shopify är en av svenska Tictails största konkurrenter och låter  småföretagare lägga till en e-handelsfunktion till sina befintliga sajter. E-handelsplattformens kunder har även kunnat lägga till så kallade köpknappar till tweets för sina produkter som de vill sälja. Det är denna köpknappsfunktion som Twitter nu uppges sluta med.

Att Twitter upphör med funktionen framgår av ett meddelande som Shopify skickat ut till sina kunder. Twitters säljkanal kommer att stängas ner "på grund av att Twitter styr bort från sitt e-handelsfokus". Techcruch uppger att de har fått en bekräftelse på att meddelandet är äkta.

Twitter uppges dock fortsätta att erbjuda donationer till välgörande ändamål och ideella verksamheter via en knapp, något som Twitter kommer sköta utan mellanhänder.
 

Läs mer