Quizkampens jobbsatsning fortsätter – ror hem tysk storkund

Breakit - Quizkampens jobbsatsning fortsätter – ror hem tysk storkund
TRE AV FYRA GRUNDARE AV FEO MEDIA. FRÅN VÄNSTER: OLLE LANDIN, KALLE LANDIN, ROBERT CHIRICO WILLSTEDT
Viviana Canoilas
Viviana Canoilas
Reporter

Mobilspelsbolaget FEO Media ska utbilda den tyska läkemedelsindustrin.

Viviana Canoilas
Viviana Canoilas
Reporter

FEO Media har gjort succé med appspelet Quizkampen. Tidigare i år lanserade bolaget sitt nya spel "Quizkampen på jobbet" – där idén består i att ge olika bolag egna versioner av mobilquizet för att utbilda sin personal. 

Spelet har använts i en läkarutbildning vid Uppsala universitet och hos den franska energikoncernen EDF som har använts på sina nyanställda. 

Nu breddar "Quizkampen på jobbet" och går in i den tyska läkemedelsindustrin. Det ska vara ett läkemedelsföretag med 5.000 anställda, som ska få möjligheten att tävla mot varandra – samtidigt som de lär sig mer om företaget. 

FEO Media har nu mer än 70 miljoner användare i fler än 20 länder. 

"Nu kommer förfrågningarna in direkt till oss utan att vi ens marknadsför spelet", säger Robert Chirico Willstedt, medgrundare av FEO Media.  

Under fjolåret steg omsättningen i FEO Media från 98 miljoner kronor till 126 miljoner. Samtidigt ökade rörelseresultatet från 61 miljoner kronor till 68 miljoner kronor.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel