Sök

Quizkampens jobbsatsning fortsätter – ror hem tysk storkund

FEO MediaQuizkampen på jobbet

TRE AV FYRA GRUNDARE AV FEO MEDIA. FRÅN VÄNSTER: OLLE LANDIN, KALLE LANDIN, ROBERT CHIRICO WILLSTEDT

Viviana Canoilas

Viviana Canoilas

Reporter

Mobilspelsbolaget FEO Media ska utbilda den tyska läkemedelsindustrin.

FEO Media har gjort succé med appspelet Quizkampen. Tidigare i år lanserade bolaget sitt nya spel "Quizkampen på jobbet" – där idén består i att ge olika bolag egna versioner av mobilquizet för att utbilda sin personal. 

Spelet har använts i en läkarutbildning vid Uppsala universitet och hos den franska energikoncernen EDF som har använts på sina nyanställda. 

Nu breddar "Quizkampen på jobbet" och går in i den tyska läkemedelsindustrin. Det ska vara ett läkemedelsföretag med 5.000 anställda, som ska få möjligheten att tävla mot varandra – samtidigt som de lär sig mer om företaget. 

FEO Media har nu mer än 70 miljoner användare i fler än 20 länder. 

"Nu kommer förfrågningarna in direkt till oss utan att vi ens marknadsför spelet", säger Robert Chirico Willstedt, medgrundare av FEO Media.  

Under fjolåret steg omsättningen i FEO Media från 98 miljoner kronor till 126 miljoner. Samtidigt ökade rörelseresultatet från 61 miljoner kronor till 68 miljoner kronor.

Läs mer