Sök

Frida fortsätter att satsa digitalt - nu byter företaget namn

Frida

Fab Medias vd Anders Juhlin Foto: Press

Viviana Canoilas

Viviana Canoilas

Reporter

Namnbytet är ett steg i strävan mot att bli ett digitalt mediehus, enligt bolaget.

Tidningen Frida inledde nyligen en satsning för att få fler tjejer i åldern 12-18 år att se en framtid inom den digitala industrin. Lanseringen kallades för "Frida Tech" och sprids på Fridas sajt, på tidningens Youtubekanal och på Snapchat.

Nu tar bolaget ytterligare ett steg mot att bli ett digitalt- och socialt mediehus – och signalerar det via ett namnbyte. Från Frida Förlag till Fab Media.

"Det nya namnet speglar denna förändring och visar vilka vi verkligen är, inte vad vi en gång var. Namnet ringar in vad vi gör bäst, nämligen “great content for fabulous women”. FAB Medias mission är fortfarande att inspirera och engagera alla unga kvinnor i Sverige – varje dag", säger Fab Medias vd Anders Juhlin i ett uttalande. 

Läs mer