Bolaget som gör automatisk kommunikation mer personlig

Breakit - Bolaget som gör automatisk kommunikation mer personlig

Oskar Klingberg, vd på Wiraya.

Teknikföretaget Wiraya har de senaste fem åren vuxit 1500 procent. Nu expanderar bolaget och rekryterar flera nyckelpersoner. Målsättningen är att växa ännu snabbare och på sikt erövra världen.

Bolaget tillhandahåller en plattform som gör det möjligt för företag att hålla kontakten med sina kunder via mobilen. Bland kunderna finns SAS Eurobonus, Telia, Fritidsresor och IF. Ett exempel på användningsområden är betalningspåminnelser via automatiserade samtal.

Wirayas vd Oskar Klingberg har under fyra år arbetat med att försöka etablera en ny teknik på marknaden.

”Bland annat If använder vår tjänst som komplement till betalningspåminnelser i andra kanaler. Det handlar om samtal på mobilen men med ett förinspelat budskap. Nyckeln är att göra högkvalitativt innehåll på mottagarens villkor och att effekten blir att kunden känner sig väl behandlad och faktiskt betalar i större utsträckning”, säger Oscar Klingberg.

Bolaget har de senaste åren haft en hög tillväxttakt och många av Sveriges största företag har blivit användare.

”Med vår hjälp kan företag automatisera sin utgående kundkommunikation och kommunicera lönsamt genom större genomslagskraft, högre konvertering och dessutom förbättrad kundnöjdhet”, säger Oskar Klingberg.

Bland bolagets ägare finns bland andra investmentbolaget Monterro som i sin fond förvaltar över 500 miljoner kronor med investeringar som Lundalogik och Axiomatics. 

”Vårt första fokus är att bli den tydliga marknadsledaren på den svenska marknaden. Efter det ska vi satsa på en internationell expansion”, säger Oskar Klingberg.

Företaget har för tillfället 12 anställda men kommer att vara runt 20 innan året är slut. En av de viktigaste rekryteringarna är en marknadschef som ledningen gärna ser har erfarenhet från techsektorn.

”Vi behöver någon som inte bara älskar utan verkligen behärskar automatiserad marknadsföring och modern B2B-marknadsföring. Vårt mål är att snabbt bygga en skalbar marknadsföring och vi vill ha någon som bemästrar både teknik, data och kommunikation”, säger Oskar Klingberg.

Läs mer om rollen ”Head of Marketing” och Wiraya här

Sponsrade inlägg är en del av Breakits annonserbjudande. Inläggen skrivs inte av Breakits redaktion utan av kommersiella samarbetspartners. Om du har frågor kring sponsrade inlägg, hör av dig till sales@breakit.se

Läs fler artiklar
LÄS MER