Sök

Reve samarbetar med Jetshop – "kan dubbla antalet handlare"

Reve

Reve växlar upp. Foto: Pressbild/Annika Falkuggla.

Erik Wisterberg

Erik Wisterberg

Reporter

I förra veckan lanserades shoppingappen Reve i Norge. Nu ska ett samarbete med Jetshop få fart på användartillväxten.


Shoppingappen Reve har tidigare plockat in 5 miljoner kronor i tillväxtkapital från Optimizer Invest, Almi Invest och Wellstreet.

Enkelt uttryckt är det en app där användaren kan ”upptäcka, dela och shoppa livsstilsprodukter sömlöst över flera kanaler”. Likt Netflix använder Reve data om användarna för att tillhandahålla personliga rekommendationer. 

I dagsläget är 160 varumärken och handlare anslutna till Reve och. Målet är att ha mer än 200 vid slutet av året.

Nu inleder Reve ett partnerskap med e-handelssystemet Jetshop. Det innebär att Jetshops 1500 kunder automatiskt får tillgång till Reve. 

”Minst 10 procent av Jetshops kunder är aktiva inom livsstilssegmentet. Därmed har Jetshop teoretiskt sett potentialen att dubbla antalet anslutna handlare på Reve, men hur många som egentligen kommer att hoppa på tåget är svårt att säga. Intäkterna från samarbetet återspeglar i proportion det totala antalet Jetshop-kunder som Reve får ombord”, säger Sïmon Saneback, medgrundare av Wellstreet som har investerat i Reve.

I förra veckan lanserades Reve i Norge. Appen gick enligt bolaget in på förstaplatsen i livsstilskategorin i Apples App Store. Reve har nu ”närmare 200.000 användare”.

Läs mer