Pontus Lindholm berättar för Breakit att han kom i kontakt med Soundtrack your brands vd, Ola Sars, när bolaget vara relativt nystartat. Sedan har han följt bolagets “framfart” och hans intresse för det växte sig allt starkare.
“Jag har ett genuint musikintresse och ett förflutet inom försäljning. Jag insåg att jag vill representera det läger som hävdar att det finns en korrelation mellan vilken musik som spelas, och ett företags försäljningssiffror.”
Senast kommer Pontus Lindholm från fintechbolaget Izettle där han under två år jobbade med framför allt försäljning.
“Izettle verkar i en av få branscher där de etablerade aktörerna inte verkar bry sig om sina kunder men fortfarande tar bra betalt”, säger Pontus Lindholm och fortsätter:
“Izettle är i grund och botten en reaktion på de etablerade bankernas beteende och att få gå in i en affär och utmana dem har varit väldigt roligt. Det är någonting som jag ibland kommer att sakna”.
I sin nya roll kommer Pontus Lindholm primärt att jobba med utveckling av befintliga nyckelkunder.
“Jag tror dock att det är viktigt att hålla sinnet färskt och jag kommer nog inte att kunna hålla mig ifrån nya affärer. I synnerhet inte när jag kommer att jobba med en så pass intressant och skalbar produkt.”