“Vi vill bort från den trötta taktiken att låsa in kunden”

Breakit - “Vi vill bort från den trötta taktiken att låsa in kunden”

Nu kan du vinna en elbil från Alltid.se

Svenska konsumenter betalar idag två fakturor för el - själva elförbrukningen plus en separat räkning för nätavgiften. Dessutom upplever många att det är svårt att via elräkningen förstå om priset är högt eller lågt, varför det varierar och vad det innebär. Det är det Alltid.se vill förändra.

Bolagets grundare Anton Johansson säger att han blev chockad när han insåg hur konservativ elbranschen var.

“Idag kan vi få musik, film, internet och allt möjligt till en samlad fast månadskostnad, men inte el. Det ändrar vi på. Vi erbjuder flat rate på hela elkostnaden, vilket är helt unikt. Du får en allt i ett-lösning, på så vis blir vi för elbranschen vad Spotify är för musikbranschen. Din räkning till Alltid blir det enda du behöver betala”, säger Anton Johansson.

Tjänsten fungerar såhär: Användaren registrerar sig på Alltid.se och låter startupbolaget ta över kontakten med elbolag och nätbolag. Sedan räknar Alltid ut vilken fast månadskostnad som passar dig, och ger dig ett erbjudande. Den fasta månadskostnaden är något nytt på elmarknaden och något som gör att det blir tryggare och förutsägbart vad elkostnaden blir.

Bolaget har ingen bindningstid och lovar lägre elkostnad. Dessutom har Alltid byggt in ett bonussystem för att motivera att leva hållbart, så trots att det är fast månadskostnad så får man incitament att både vara energisnål och göra andra saker för miljöns skull.

“Du får bonus om du lever hållbart, och du kan sedan välja att ge bort bonusen till välgörenhet eller handla i vår hållbarhetsbutik. På så vis blir din elräkning också ett sätt att göra gott”, säger Anton Johansson.

En av finesserna med Alltid är att bolaget även hjälper kunder som har bindningstid kvar hos deras gamla elbolag - samtidigt som Alltids erbjudande har 14 dagars ångerrätt. Detta gör att alla, även de som redan har bundit sig hos ett elbolag tidigare, kan bli kunder.

“Vi vill komma bort från den gamla säljtaktiken att försöka låsa in kunden i en dålig deal så länge som möjligt. Tanken är att vi ska vara det alternativ som konsumenterna alltid har velat ha, men som leverantörerna inte har velat erbjuda”, säger Anton Johansson.

Just nu har Alltid.se en sommarkampanj där de som blir kunder kan vinna en BMW i3 elbil. Skriver du in Breakits kampanjkod ”Breakit” så bjuder Alltid dig dessutom på 500 kronor i gratis el.

Sponsrade inlägg är en del av Breakits annonserbjudande. Inläggen skrivs inte av Breakits redaktion utan av kommersiella samarbetspartners. Om du har frågor kring sponsrade inlägg, hör av dig till sales@breakit.se

Läs fler artiklar
LÄS MER