Sök

Widespace tar in två tunga internationella branschprofiler

Widespace

Patrik Fagerlund, grundare och vd på Widespace Foto: Sara Lindh

Viviana Canoilas

Viviana Canoilas

Reporter

Nu biffar det svenska mobilannonsbolaget Widespace upp med två internationella tungviktare – Stewart Easterbrook och Gregg Colvin.

Mobilannonsbolaget Widespace är ett av Sveriges mest hajpade techbolag och har hittills tagit in närmare 300 miljoner kronor i riskkapital. Men Widespace drabbades av ett tungt bakslag i juni när bolaget inte nådde sina tillväxtmål och varslade därför 30 anställda av sina 220. 

Men nu satsar Widespaces grundare och vd Patrik Fagerlund på att bygga upp styrelsen, som redan har Northzone och Industrifonden som sina största investerare, med två internationella branschprofilerna – Stewart Easterbrook och Gregg Colvin. Som aktiva styrelseledamöter kommer de ha en rådgivande roll.  

”Det är idag otroligt spännande att jobba inom mobil annonsering, i synnerhet med Widespace som leder utvecklingen av mobilen som premiumkanal för varumärken. Min roll är att ge råd och stöd kring hur företagets erbjudande kan utvecklas och anpassas till nya marknader”, säger Gregg Colvin.

Stewart Easterbrook har tidigare varit vd för mediebyrån Starcom Medievest group och har varit chef för medienätverkets digitala utveckling i Europa. Medan Gregg Colvin tidigare har varit vice vd för Fox Network och fungerar i dag som senior rådgivare till flera av branschens största aktörer. 

Läs mer