Sök

Adtechbolaget Danads värvar medieprofil och Klarna-chef

DanadsPå nytt jobb

Sandra Wirström och Leslie Marsden. Foto: Annika Falkuggla.

Sara Lindmark

Sara Lindmark

Reporter

De ska hjälpa annons-startupen att växla upp tempot.

Danads har gjort en annonslösning som ska göra det enklare för annonsörer och publicister att hitta varandra.

I början av april tog startupen in 12 miljoner kronor i en ny finansieringsrunda.

Nu ska affären växa med hjälp av två nya krafter. Klarna-chefen Sandra Wirström blir ny ‘head of service center’ och Leslie Marsden blir ny kommersiell chef på Danads.

Sandra Wirström kommer närmast från betalbolaget Klarna där hon under de senaste tre åren haft ledande befattningar inom samma arbetsområde.

“Jag ser verkligen fram emot att jobba med Danads internationella team och hjälpa till med att ta bolaget till nya höjder”, säger hon i ett pressmeddelande.

Leslie Marsden har tidigare varit vd för annonssäljbolagen Riksmedia och Citypaketet.

“Jag förstår värdet av produkten och är övertygad att många publicister, såväl traditionella som onlinepublicister, kommer att göra samma sak”, säger han.

Läs mer