Amazon klampar in på blöjmarknaden

Breakit - Amazon klampar in på blöjmarknaden
FOTO: Pontus Lundahl / TT
Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

De nya märkena med namn som Happy bells, Wickedly prime och Mama bear kommer att lanseras redan i slutet av månaden.

Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Allt från nötter, kryddor, te och kaffe, till barnmat, blöjor och tvättmedel. Det kommer man inom kort kunna handla under Amazons egna varumärken, rapporterar Wall street journal med hänvisning till källor.

E-handelsjätten har arbetat med att utveckla dem i flera år. Produkterna kommer att lanseras redan i slutet av den här månaden alternativt i början av juni.

Företaget har avböjt att kommentera WSJ:s uppgifter.

Enbart de som är så kallade prime-medlemmar och betalar 99 dollar i månaden kommer att kunna handla från de nya varumärkena. Uppskattningsvis är 50 miljoner personer medlemmar av detta program.

Att Amazon lanserar fler egna produkter är en riktigt stor grej. Bolaget är USA:s överlägset mäktigaste säljkanal för e-handel. Frågan är dock hur andra företag, exempelvis matsajter som säljer sina produkter via Amazon, ser på att Amazon nu släpper konkurrerande produkter.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel