Sök

Wrapp vill veta exakt vilken butik du handlar i - tar hjälp av Pinmeto

WrappPinmeto

Wrapps vd Aage Reerslev. Foto: Press

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Lojalitetsappen Wrapp startar ett samarbete med startupkollegan Pinmeto. Nu ska Wrapp börja skicka rabatterbjudanden till kunder som är i närheten av specifika butiker på stan.

Malmö-baserade Pinmeto hjälper handelskedjor som har en fysisk adress att se till att det ligger rätt information om bolaget på internet, till exempel i Google maps och på Facebook.

Vi har tidigare skrivit om bolaget tagit in riskkapital från Axel Johnson-gruppen.

Nu startar Pinmeto ett samarbete med rabattappen Wrapp, vars modell lite förenklat är att ersätta de lojalitetsprogram som finns i handeln idag, som kundkort och medlemsklubbar.

“Som Wrapp sett ut tidigare har de kunnat se vilken kedja ett köp görs på, men inte i vilken butik. Nu kan de skicka ut ett riktat erbjudande till en kund som befinner sig vid en specifik butik, till exempel Clas Ohlsons butik på köpcentret Emporium”, säger Pinmetos vd Daniel Melkersson.

Han säger att Wrapp förstås hade kunnat bygga en liknande funktion på egen hand, men att det går snabbare att komma i gång ihop med Pinmeto.

“Dessutom finns det en win win-situation i att vi kan rekommendera Wrapp till våra kunder, och vice versa”, säger Daniel Melkersson.

Läs mer