Nätapoteket Meds gasar på – ökade försäljningen med 121 procent

MedsNätapotek
Björn Thorngren, vd och medgrundare på Meds.

Björn Thorngren, vd och medgrundare på Meds.

Finwire / Breakit

Finwire / Breakit

Nätapoteket Meds ökade försäljningen med 121 procent under tredje kvartalet. Omsättningen uppgår nu till 317 miljoner kronor för årets första nio månader.


”Vi lämnar en stark höst bakom oss där teamet jobbat stenhårt för att fortsatt möta den konstant ökade efterfrågan på apoteksvaror online. Vi ser att vårt nya lager verkligen ger bra möjligheter att växa och att våra expressleveranser fortsätter öka i popularitet", säger Björn Thorngren, vd och medgrundare av Meds, i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

"Trots att samhället öppnat upp igen så ser vi fortsatt stort intresse för vårt erbjudande – i alla åldersgrupper. Vi har nu en väldigt stor och lojal återkommande kundbas”.

Vad gäller resultatet menar Thorngren att bolaget är fortfarande i ett investeringsläge där man bygger upp logistik, varumärke och organisation.

”Så vi följer strategin att fokusera på tillväxt tills vi nått våra långsiktiga mål om ett par år”, skriver han i ett mejl till tidningen Ehandel.

Vidare kastar han en känga mot konkurrenterna och menar att Meds vann striden om Black Week.

”Det går riktigt bra försäljningsmässigt, vi såg att en konkurrent släppte en stor siffra för deras måndagsförsäljning. Givet vår marknadsandel ligger vi dubbelt upp mot den", skriver han till Ehandel.
 

Läs mer