Maxa din annonsering på Facebook, Instagram och TikTok med vår nya kurs

Sociala medierMarknadsföringBreakit Crash Course

Alexander Morad leder Breakits kurs i digital marknadsföring med start i februari 2022

Diana Demin

Diana Demin

Marknadskoordinator

Jobbar du med annonsering på Facebook och Instagram och är taggad på att ta dina kunskaper till nästa nivå? Och kanske komma igång med TikTok-annonsering? Haka på vår kurs tillsammans med sociala medier-profilen Alexander Morad. Start den 4 februari!

Vårt digitala användande når ständigt nya rekordnivåer – och då krävs anpassning från alla verksamheter. De företag som bäst kan anpassa sig till våra nya förutsättningar är de som kommer klara sig bäst i slutändan. 

2021 har kommit med en hel del förändringar – inte minst för annonsörer och bolag som marknadsför sina produkter och tjänster på olika digitala plattformar. 

Och Facebooks plattformar är några av de viktigaste kanalerna för många marknadsförare idag och därför är det viktigt att ha koll på vad som händer under 2022, och hur marknaden kommer fortsätta påverkas av våra skiftande konsumentbeteenden. 

Tillsammans med den högaktuella sociala medier-profilen Alexander Morad kör Breakit nu en fördjupningskurs inom digital marknadsföring på Facebook och Instagram med fokus på de allra senaste insikterna och “the new normal”.

Läs mer och anmäl dig till kursen här!

Detta är utbildningen för dig som fullt ut vill förstå hur Facebook och Instagram bäst används för marknadsföring – och dessutom vill få en grym introduktion i TikTok Ads Manager och hur du skapar rätt innehåll på TikTok.

Kursen riktar sig till dig som idag redan hanterar och arbetar med Facebook Business Manager och som vill fördjupa din förståelse för olika möjligheter att optimera och utveckla arbetet med marknadsföring på Facebooks olika plattformar.

Under fyra veckor (med ett tillfälle i veckan) kommer du att få grotta ner dig i hur du sätter en strategi kring utvärdering och analys, sätter en struktur för Ads Manager och kundresor och optimering. Avslutningsvis dyker vi in i TikTok Ads Manager och synergier mellan plattformarna, eftersom TikTok som annonsverktyg har visat sig ha stark potential inom flera målgrupper med bra resultat.

ANMÄLAN: Säkra din plats till kursen här – start 4 februari!

Nytt för vårens kurs är att den sker både på plats i klassrum och digitalt på distans. Så du får både nätverka med dina kurskamrater på plats och behålla flexibiliteten med att delta på distans. Se information om varje tillfälle på kurssidan.

Kursen kommer bland annat gå igenom:

  • Analys av nuläge samt möjliga målsättningar för din verksamhet
  • Utvärdering av potential för Facebooks olika tjänster
  • Metodik för att skapa en hållbar strategi
  • Ads Manager – struktur och automatisering
  • Utveckla och förbättra ditt dagliga arbete i Ads Manager
  • Val av målsättning och annonsformat kopplat till kundresan
  • Analys och optimering av rullande kampanjer
  • Optimering av rullande kampanjer
  • Datahantering och förståelse
  • TikTok Ads Manager – struktur och strategi
  • Google vs Social – hur hittar era kunder er? 
  • Övriga synergier

Målet är att ge dig kunskaper och verktyg för att lyckas med er marknadsstrategi och optimera er annonsering för att uppnå era uppsatta affärsmål.

Kursen startar den 4 februariAnmäl dig här – begränsat antal platser!

Läs mer