Budbees glädjesiffra – appen når miljongräns

Budbee e-handel budbolag

Martin Hävner

Reporter

Under coronavåren 2020 lanserade Budbee sin app för konsumenter.

Mindre än ett och ett halvt år senare har bolaget fått in över 1 miljon registrerade användare.

Appen togs fram i maj 2020 och tanken var att det göra det lättare för konsumenten som köpt något på nätet och där Budbee stod för transporten. 

Nu har appen nått miljonmilstolpen – utan någon hjälp från marknadsföring. 

“Appens tillväxt har varit helt organiskt och legat på omkring 100 000 nya användare varje månad under 2021. Utöver att våra leveranser blir ännu smidigare får vi med appen också möjlighet att fördjupa relation med våra kunder”, säger Pontus Håstlund, som är nordisk chef på Budbee.

Budbee grundades 2015 och har, utöver på hemmamarknaden Sverige, verksamhet i Danmark, Finland, Nederländerna och Belgien. 

Läs fler artiklar
LÄS MER