Sök

Annonssamarbete med Enfuce

Så kan ni växa er affär – med hjälp av ett betalkort

Karin Holmberg

Lojalare kunder, mer insikter och en ökad omsättning, det är några sätt du kan växa din affär på – med hjälp av ett betalkort.

Fler och fler bolag, speciellt inom fintechindustrin, väljer att lansera ett eget betalkort och det är en marknad som utvecklas snabbt. Fokus och målet för de flesta bolag, som adderar ett kort till sitt erbjudande, är slutkundupplevelsen – att få nöjdare, gladare och mer lojala kunder.
 
Men hur bär man sig egentligen åt för att växa sin affär med ett betalkort – och för vilka företag är det en bra idé? Vi frågade Denise Johansson, CCO och medgrundare av Enfuce som hjälper fintechs, banker, finansiella aktörer och handlare med kortlösningar.
 
”Det finns inte ett svar på den frågan för det skiljer sig naturligtvis åt mellan olika bolag. Men generellt kan man säga att det handlar om slutkundupplevelsen, att man vill få mer lojala kunder och att man genom ett kort blir top of mind hos sin kund”, säger hon och fortsätter:
 
”Självklart finns det flera aspekter som till exempel att man får tillgång till mer data om sina kunder så att man kan skapa personliga tjänster och att man kan öka sina intäkter genom transaktionsavgifter. Hur man växer handlar både om vilken typ av kort man vill erbjuda och vad ens huvudverksamhet i bolaget är.” 

En smart guide

Enfuce är unik i sitt erbjudande att erbjuda helhetslösningar inom kortutfärdning med mervärdestjänster inom open banking och hållbarhet. Under de senaste åren har de hjälpt ett flertal bolag i Europa som insett att ett eget kort kan hjälpa dem att växa och samtidigt få mer lojala kunder. De hjälper till med alla typer av kort från lojalitetskort till kreditkort – såväl fysiska som digitala och erbjuder även de senaste digitala tilläggsfunktionerna.
 
Men för vilka företag är ett kort egentligen en bra lösning?
Svaret är att ett kort kan vara en bra lösning för många olika typer av bolag, berättar Denise Johansson. På Enfuce hjälper man en lång rad företag inom en rad olika branscher där fintech-bolag och retail är det vanligaste – både företag som jobbar inom B2B och B2C. De senaste åren har de till exempel hjälpt både Rocker och Pleo med deras kortlösningar.
 
”Om man är intresserad av en kortlösning så är det första man bör fråga sig själv varför man vill ha ett kort? Och sedan vilken funktion kortet ska fylla? Vi har tagit fram en guide som ger en massa bra insikter och som ger en bild av vad som krävs för att växa med ett kort. Den är en bra start för den som är intresserad av att erbjuda ett kort”
 
Är du intresserad av att addera en kortlösning till ditt bolag? Läs mer och ladda ner guiden här – kostnadsfritt! 

Enkel integration

För de flesta bolag som har ett modernt gränssnitt, och som tar hjälp av en partner med rätt kompetenser, är det en ganska snabb och enkel lösning att integrera ett kort.  

”Om man har ett modernt gränssnitt och en app så går integreringen snabbt med rätt team. Det tar oftast bara någon vecka. Men innan det är det en process där man bland annat behöver tillstånd från Finansinspektionen. Detta är en process som vi också kan hjälpa till med om man vill och behöver det” 

Användarvänlighet och långsiktighet

Om man bestämmer sig för att satsa på att erbjuda en kortlösning finns det två viktiga saker man, enligt Denise, inte får glömma bort – användarvänlighet och långsiktighet.
 
”Det är helt avgörande för om man ska lyckas. Det ska vara enkelt och smidigt för slutkunden att använda kortet samtidigt så är det viktigt att skapa en kortlösning som fungerar i längden, även när slutkundernas eller ditt företags behov förändras. Därför är det viktigt att hitta en kunnig partner med en flexibel tjänst som kan tillmötesgå dina framtida volymbehov och tillhandahålla funktionerna du kan behöva i framtiden."
 
Nyfiken och vill veta mer? Här kan du läsa mer och ladda ner Enfuce guide – helt kostnadsfritt!
 

 

Läs mer