Sök

Annonssamarbete med Breakit

Öka tillväxten med growth hacking – ny omgång av kursen som hjälper ditt bolag att växa

TillväxtBreakit Crash CourseGrowth hacking

Henrik Hoffman leder Breakits kurs i growth hacking med start den 12 november

Diana Demin

Diana Demin

Marknadskoordinator

Nå nya nivåer i er tillväxt med hjälp av datadrivna metoder, verktyg och strategier – och bygg ert egna snabbfotade growth-team med vår grundkurs i growth hacking. Den 12 november startar höstens omgång av vår populära kurs!

Du har säkert hört begreppet growth hacking förut – men har du koll på hur det kan vara relevant för din verksamhet, eller till och med en räddning?

Nu har du chansen att börja jobba tillväxtdrivet på riktigt och lära dig grunderna i growth hacking – ett helt nytt datadrivet arbetssätt som hjälper ditt bolag att växa, och komma bort ifrån den traditionella varumärkesdrivande marknadsföringen. 

Tillsammans med tillväxtbyrån Growth Hackers kör nu Breakit för andra gången en fördjupningskurs i grunderna till growth hacking. Kursledare är Henrik Hoffman, som har en lång erfarenhet av growth hacking, analys, marknadsföring och produktutveckling (bland annat från e-handelsjätten Babyshop group).

Under kursens gång får du lära dig grunderna – vad growth hacking är och hur det fungerar i praktiken. Och viktigast av allt – vad målet med en growth-process är för just dig och din verksamhet.

För att komma igång behöver du först ha rätt förutsättningar – både vad gäller kompetens och “infrastruktur”. Har du rätt struktur för din data? Tydligt mätbara KPI:er? Vi lägger grunden med de allra nödvändigaste delarna så att du får en större förståelse för hur du ställer om till ett nytt arbetssätt.

Jag fick en förståelse för potentiella ‘pain points’ och vägskäl inför implementering av growth hacking på hemmaplan som var väldigt uppskattat.

Du får också lära dig av framgångsrika case med riktiga bolag som lyckats med sina tillväxtresor – men också vanliga misstag och fallgropar som kan kosta dig dyrt. Mixen av teori och praktiska case var väldigt uppskattad under vårterminens kurs:

"Kursen mixade teori med exempel på operativa utmaningar på ett väldigt bra sätt. Jag fick en förståelse för potentiella ‘pain points’ och vägskäl inför implementering av growth hacking på hemmaplan som var väldigt uppskattat" svarade en av deltagarna i utvärderingen. 

Fler röster från deltagare:

"Tack för bra kurs och tack till Henrik som gjorde ett mycket bra jobb. Han förmedlade att han kunde det han pratade om. Det var riktigt roligt att gå kursen!"

“Henrik var väldigt kompetent, passionerad över det han gör och var lyhörd”

ANMÄLAN: Säkra din plats här – begränsat antal platser!

Kursen, som sker vid fyra lektionstillfällen, går bland annat igenom:

  • Hur growth hacking fungerar när allt är som det ska – i teorin och i praktiken
  • Målbild – vad vill du åstadkomma med din growth-process?
  • Analys av välkända och inspirerande bolag som jobbar med growth hacking som process
  • Vilken grundläggande “infrastruktur” behöver finnas på plats för att du ska lyckas med growth hacking?
  • Growth hacking vs. traditionell marknadsföring
  • Vilka kompetenser behövs – internt och externt?
  • De största utmaningarna i uppstartsfasen med ett growth-team – och hur man hanterar dem bäst
  • Vilka KPI:er man ska följa och försöka förbättra
  • Strategier för att skala upp growth-arbetet – både internt och för att nå uppsatta tillväxtmål

Målet är att ge dig kunskap för att ställa om till att jobba growth-baserat och ge dig grunderna som krävs för att bygga ett effektivt growth-team. På köpet får du en djupare förståelse för hur growth-processen inte bara är till för marknadsavdelningen – utan kan användas till allt från produkt- och affärsutveckling till optimering av kundresa och kundvård. I korthet – hur hela affären kan gynnas av att jobba growth-baserat och på sikt bli er väg för ökad tillväxt. 

Kursen startar den 12 novemberAnmäl dig här – begränsat antal platser!

Läs mer