Sök

Frida Klevemark ska locka poddstjärnor till Acast: "Både lyxigt och utmanande"

Acastpodcast

Frida Klevemark och Josephine Forssjö Foto: Press

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

Webbredaktör

Rekryterar från produktionsbolaget Filt.

Tidigare i våras börsnoterades den svenska poddjätten Acast och nu är tanken att bolaget ska växla upp ytterligare. 

För att göra det rekryterar de Frida Klevemark som ny innehållschef med inriktning mot den nordiska marknaden. Hennes fokus ska vara att fram nytt innehåll som ska locka både lyssnare, annonsörer och kreatörer. Hon kommer också jobba med att locka nya kreatörer till Acast.

"Ljudmediet befinner sig ju i en guldålder med mängder av nya, spännande kreatörer och format på väg in", säger hon i ett pressmeddelande.

"Det blir både lyxigt och utmanande att jobba med Acast tyngd och bredd i en fortsatt gemensam strävan att stötta podcastkreatörer och möjliggöra för dem att kunna växa och leva på sitt innehållsskapande.”

Klevemark kommer senast från produktionsbolaget Filt som gjort producerat material till både Sveriges Radio och Spotify.

Förutom börsnoteringen har Acast nyligen lanserat en ny prenumerationstjänst.

"Podcastmediet rör sig snabbare än någonsin tidigare och vi är väldigt spända på att välkomna Frida att leda teamet genom vår nästa tillväxtfas", säger Josephine Forssjö, nordisk innehållschef på Acast. 

Läs mer