Stor padel-affär – World Wide Padel köper Hey Padel

Hey Padel World Wide Padel Padel
Stor padel-affär – World Wide Padel köper Hey Padel

Martin Hävner

Reporter

Ser stora synergier i ett framtida samarbete.

World Wide Padel (WWP) installerar padelbanor i Norden och har gjort det sedan 2015, vilket är länge när det gäller den i Sverige unga sporten padel. Nu tas ett mot breddning av verksamhet i och med att WWP köper 25 procent av aktierna i Hey Padel. 

WWP motiverar affären med att bolaget kan erbjuda sina kunder, alltså de aktörer som vill öppna en padelanläggning, en helhetslösning – från skiss till öppning. 

“Konkret betyder det att Hey Padel i ett tidigt skede av försäljningsprocessen erbjuder våra kunder tex en shoplösning innehållande hyrracket, racket och kläder med mera. Genom detta kan hallens ägare göra de de gör bäst, dvs driva padelhall”, skriver World Wide Padel i ett pressmeddelande på fredagen. 

Ska sälja över 400 banor i år

Hur mycket World Wide Padel betalar för de 25 procenten framgår inte av pressmaterialet och Breakit har inte kunnat nå någon företrädare för de båda bolagen. 

“Genom att få in World Wide Padel i bolaget ges möjligheter att träffa kunderna i ett tidare skede samt utveckla alla ben inom Hey Padel”, säger bolagets vd Robert Åberg i pressmeddelandet. 

World Wide Padel räknar med att sälja över 400 banor i Norden under innevarande år. 

“Förutom att vi har träffat ett gäng som brinner lika mycket för padel som vi själva gör, så ser vi även flera viktiga fördelar och synergier med affären”, säger WWP:s vd och grundare Johan Hansson.

Läs mer

Padel-boom i Sverige – de slåss om marknaden (namnen, vinnarna, företagen, techmiljardärerna)

Matchi vill inta Europa – fyller kassan med 200 miljoner

Är padel-hajpen på väg att dö? Nya siffror avslöjar trendbrott

Läs fler artiklar
LÄS MER