Efter oväntade investeringen - nu pushar H&M erbjudanden i Wrapp

Breakit - Efter oväntade investeringen - nu pushar H&M erbjudanden i Wrapp
H&M:s vd Carl Johan Persson. Foto: JONAS EKSTRÖMER / TT
Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Klädjätten gick i somras oväntat in som delägare i Wrapp. Nu har användarna börjat få erbjudanden från H&M i appen.

Sara Lindmark
Sara Lindmark
Reporter

Det var i somras som H&M och Klarna gick in med totalt 25 miljoner kronor i rabattappen Wrapp. Vad gäller klädbolaget är det potentiellt den sortens tunga samarbetspartner inom handeln som Wrapp behöver för att börja ragga kunder i Sverige.

Och nu börjar som förutspått H&M:s erbjudanden att pushas i appen. I nyhetsbrev från startupen görs bland annat reklam för H&M Homes färgglada inredningsdetaljer. 

Klädjätten H&M, tillika Sveriges största börsbolag, äger sedan investeringen i somras 6,4 procent av Wrapp.

Efter det har Wrapp dessutom fått in storbanken Nordea som ny delägare och samarbetspartner. För någon månad sedan flaggade bolagets vd dessutom för att ytterligare storbanker kan få möjlighet att köpa in sig.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel