Alexander Morad: "Därför ska vi inte ge upp hoppet om Clubhouse"

Towe Boström

Towe Boström

Reporter

“Det är en röstrevolution på gång, och det har varit på tapeten väldigt länge”.

I början av året slog Clubhouse-hysterin ned som en bomb. Hajpen kring den röstbaserade appen, som låter användarna diskutera ämnen i olika rum, var total. Därefter har intresset sinat något och vi ställer oss såklart frågan om hur Clubhouse framtid egentligen ser ut.

Det svarade sociala medieexperten Alexander Morad, från Bright Mind Agency, på under vår maratonsändning av Breakit24Live. 

Han tycker inte att vi ska ge upp hoppet om Clubhouse än. Alexander Morad menar bland annat att intresset för Clubhouse gjort att större aktörer som Facebook och Twitter börjat kika på röstlösningar. Det kan med andra ord vara smart att doppa tårna i den här typen av appar. 

“Det är en röstrevolution på gång, och det har varit på tapeten väldigt länge. Röst är inne”, säger Alexander Morad. 

Om det blir Clubhouse som tar hem kampen om användarna återstår att se men Alexander Morad är säker på att någon av audio-plattformarna, kanske flera, kommer ta mark och befästa sina positioner . 

“Så det är inte slöseri med tid att testa och komma in i Clubhouse. Om de blir den jätten som de tror att de ska bli har man försprång och blir de inte det vet man i alla fall hur det fungerar. Om Twitter Spaces (twitters röstsatsning) exploderar kan man implementera det man gjorde på Clubhouse. Som entreprenör är det viktigt att kartlägga vad som är på gång”.  

Se hela intervjun med Alexander Morad (och ta del av hans tips för att lyckas på Clubhouse) i sändningen från Breakit24Live i spelare nedanför.

Läs mer