Nyheten att Tidal lanserar en ny musiktjänst uppbackad av världsstjärnor som Taylor Swift, Beyoncé, Kanye West, Daft Punk, Madonna, Rihanna, Dedmau5, Coldplay och Usher har fått stor uppmärksamhet de senaste dagarna.
Och för huvudägaren till Tidal, Hiphopstjärnan Jay-Z, har lanseringen i alla fall kortsiktigt blivit en stor ekonomisk succé. I mitten av mars fick han igenom sitt bud på Aspiro, noterat på Stockholmsbörsen, som står bakom Tidal. Då värderades hela bolaget till 482 miljoner kronor.
Men nu kan New York Post avslöja att tunga investerare köpt in sig till en betydligt högre värdering. Det är japanska Softbank och dess mobiloperatör Sprint som köpt en majoritetspost i Aspiro till värderingen 2.150 miljoner kronor - alltså en värdeökning för Jay-Z på nästan 350 procent.
Dessutom rapporterar New York Post att antalet betalande användare av Tidal ökat från 30 000 till över 100 000 bara de senaste dagarna.
Uppgifterna lär sätta fart på debatten att de gamla storägarna i Aspiro, bland annat mediejätten Schibsted och riskkapitalbolaget Verdane, sålt sina aktier för billigt. En rad småaktieägare drev innan budet gick igenom en högljudd opinion för att budet var för snålt.