Precisely värvar startupprofilen Elin Hammarberg: “Fick ett bra intryck direkt”

PreciselyKarriär

Elin Hammarberg. Foto: Johannes Helje

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

“Att få gå in i just den expansiva fas bolaget är i nu känns lika delar lyxigt och pirrigt”, säger Elin Hammarberg som blir kommunikationschef på Precisely.

Göteborgsbolaget Precisely har skapat en plattform som förenklar och automatiserar hanteringen av avtal. 

Bolagets lösning hjälper till att samordna all information för att skapa en bättre överblick och ett smidigare arbetsflöde inom exempelvis HR, försäljning och inköp.

Bolaget grundades 2014 av juristen Nils-Erik Jansson och på kundlistan finns runt 200 bolag världen runt. 

I januari tog Precisely in 20 miljoner kronor och ett av målen var då att växa personalstyrkan. Nu står det klart att bolaget värvar.

“Mitt jobb blir att se till att Precisely syns och hörs på rätt ställen och med rätt budskap. Att få gå in i just den expansiva fas bolaget är i nu känns lika delar lyxigt och pirrigt”, säger Elin Hammarberg, som rekryterats som kommunikationschef. 

Hon kommer från en roll som kommunikationschef på Startup Sweden och har tidigare bland annat drivit egna startupen Matching ID och varit pressansvarig på techhubben Sup46.

“Nisse och jag träffades i början av 2015 när han dök upp i basker på Sup46 och snusade två dosor i sittande möte, ett möte som resulterade i att vi skrev ett startupmanifest tillsammans med Annika Linde. Jag fick med andra ord ett bra intryck av honom direkt och sedan dess har vi hållit kontakten.”, säger hon. 

Läs mer