Breakit utmanar Wall Street Journal i tungt internationellt branschpris – nominerade till hela tre priser

Breakit Skandia
Breakit utmanar Wall Street Journal i tungt internationellt branschpris – nominerade till hela tre priser

Johan Francke, ansvarig säljare för Skandia på Leeads, samt Ebba Arnborg, kommersiell redaktör och leveranschef, Camilla Bergman, vd, och Muntaga Sowe, ansvarig säljare för Telenor, på Breakit jublar över finalplatserna.

Breakit

Den tunga internationella branschtävlingen Digiday Media Awards Europe avgörs i juni. Nu har Breakit chansen att kamma hem flera av priserna.

Den prestigefyllda europeiska tävlingen Digiday Media Awards Europe belönar publicister och annonsörer som moderniserar europeisk media och "driver förändring och innovation på den europeiska marknaden”. När årets finalister presenterades stod det klart att juryn tilldelat Breakit hela tre finalplatser. 

”Det är helt otroligt kul och ärofyllt! Vi är i final i alla tävlingar vi deltagit i – och vi ställs mot giganter som Wall Street Journal, Play Station, Haägen Dazs och Volkswagen!”, säger Ebba Arnborg, kommersiell redaktör och leveranschef på Breakit.

De två kampanjerna som gått till final är Breakits och Skandias Happy workplace Challenge. En utmaning där de över 240 bolag som hakade på fick hjälp att skapa en piggare, friskare och gladare arbetsplats på bara 30 dagar – något som kanske varit extra utmanande senaste året.

Samt kampanjen ”Mest Uppkopplad 2021” där Breakit på uppdrag av Telenor undersökt frågan ”Går det att driva bolag var som helst – och i så fall hur?” och även utlyst en tävling i jakt på det som bolag jobbar smartast uppkopplat (det går fortfarande att nominera sig här!). Även detta en fråga som aktualiserats lite extra under pandemin.

”Det är fantastiskt att få göra sådana här kampanjer ihop med våra kunder och läsare där vi lyfter aktuella frågeställningar i tiden och tillsammans skapar riktigt bra innehåll – som gör skillnad på riktigt. De här nomineringarna är också verkligen ett kvitto på att vi är på rätt väg framåt”, säger Ebba Arnborg.

Nomineringar för Happy Workplace Challenge – med Skandia och HowCom

Breakits och Skandias utmaning Happy workplace Challenge, som togs fram i samarbete med byrån HowCom, har gått till final i både Best Brand Partnership och Best Branded Content Program. 

”Det värmer verkligen att se det fantastiskt härliga engagemanget från alla deltagare i Happy Workplace Challenge! För oss är det förebyggande hälsoarbetet oerhört viktigt och tillsammans med Breakit har vi lyckats nå ut till och inspirera ännu fler spännande tillväxtföretag. Att vi blir nominerade i Digiday Media Awards Europe är en riktigt fint kvitto på att vi gjort bra innehåll. Jag är stolt över samarbetet”, säger Tina Odgaard, marknadskommunikationschef på Skandia.

Nominering för Mest uppkopplad 2021 med Telenor

Mest Uppkopplad 2021 som Breakit gjort i samarbete med Telenor har gått till final i kategorin Branded Content Program.

”Den här nomineringen i Digiday Media Awards Europe är så kul och vi är så glada över att juryn ser vilket spännande projekt det här är. Där vi vill vaska fram de verkligt digitala företagen i Sverige som kan inspirera oss andra. Det har varit ett riktigt bra teamwork från alla inblandade!” säger Therese Bengtsson, Manager Marketing Communication & Content Creation Business på Telenor Sweden.

Den 10 juni avslöjas vinnarna.

Samtliga nominerade i de kategorier där Breakit gått till final:

Best Brand Partnership
Hearst, MGOMD and the Department for Education – Get Into Teaching
LADbible Group and PlayStation – Play Day
Telegram Media Grupa and Zagrebačka pivovara – Think about it
Breakit and Skandia – Happy Workplace Challenge
Haymarket Automotive Studio and Volkswagen Commercial Vehicles – What Car? Van Hub
Iberdrola and The Trust by The Wall Street Journal and Barron’s Group

Best Branded Content Program
LADbible Group and Haägen-Dazs – Dear Tyla
Breakit and Skandia – Happy Workplace Challenge
Telegram Media Grupa and Hrvatski telekom – Generations together
UBS, Spark Foundry and The Trust by The Wall Street Journal and Barron’s Group
Telegram Media Grupa and Zagrebačka pivovara – Think about it
Breakit and Telenor – Most Connected 2021

Läs fler artiklar
LÄS MER