Succéår för deras träningskläder – växer med 135 procent

Aim'n ehandel
Succéår för deras träningskläder – växer med 135 procent

Helen Van och Tekla Acs.

Johanna Ekström

Reporter

Aim’n har vuxit kraftigt under pandemiåret.

Träningsmärket Aim’n grundades 2013 av Tekla Acs och Helen Van. Breakit har tidigare berättat storyn om hur de möttes på gymnasiet och att en gemensam drivkraft var att överbevisa alla som trodde att de inte skulle lyckas. 

Något de lyckats med med råge. Aim’n har varit en framgångssaga från start. 

Nu står det klart att bolaget för det brutna räkenskapsåret, som slutar i mars, ökade omsättningen med 135 procent till 270 miljoner kronor. Det rapporterar Di Digital. Samtidigt landar vinsten på 42 miljoner kronor. 

Rekryterat från Nakd

Bolagets vd Robin Mostacero säger till sajten att pandemin har gynnat bolaget genom att skapa en ökad efterfrågan på träningskläder.

I mars 2020 tog bolaget in 60 miljoner kronor från riskkapitalbolaget Eequity. 

Pengar som har använts till ökad marknadsföring och nyanställningar. Bolaget har bland annat rekryterat Nakds e-handelschef Mikael Stålnacke.

Aim’n är ett av bolagen i Breakits stora e-handelsrapport. Där visar vi bland annat en unik lista på vilka som äger Sveriges hetaste e-handelsbolag. 

Kolla in den här

Läs fler artiklar
LÄS MER