Här är Breakits nya nätverk för marknadschefer – CMOs in tech: "Vi ska sätta Sverige på techkartan"

Marknadsföring CMOs in tech
Victoria Appelqvist, Susanne Rönnqvist Ahmadi, Erik Modig, David Sandström och Johanna Fagerstedt, föreläsare på CMOs in tech

Victoria Appelqvist, Susanne Rönnqvist Ahmadi, Erik Modig, David Sandström och Johanna Fagerstedt är några av gästtalarna på nätverksträffarna i CMOs in tech

Breakit lanserar nytt nätverk för marknadschefer i techbranschen – CMOs in tech. Ansökan har öppnat!

Att vara marknadschef i techbranschen kan vara väldigt kreativt och stimulerande, men också utmanande och ibland väldigt tufft. 

Pressen på att konstant vara snabbfotad och nytänkande i ett ständigt föränderligt medielandskap är minst sagt utmanande. På ett snabbväxande bolag gäller det dessutom att hela tiden ligga steget före den – ofta väldigt medvetna – kunden. 

Det är därför Breakit nu dragit igång ett nätverk för marknadschefer i techbranschen – CMOs in tech

Idén föddes efter succén med Breakits vd-nätverk CEOs in tech och det enorma intresset för det. 

“Vi förstod ganska på en gång att folk verkligen hungrar efter att mötas på detta sätt. Kompetensutveckling har alltid varit viktigt, och just nu känns det svårare än någonsin att verkligen ligga steget före. Vi hoppas på att detta nätverk ska kunna fungera som ett hjälpmedel för marknadschefer i techbranschen att kunna utveckla sig själva och sitt ledarskap – men också sina bolag och verkligen sätta Sverige på techkartan (ännu mer)”, säger Olivia Lindström, eventchef på Breakit.

Nätverket sträcker sig över drygt ett år (med start i augusti 2021) och det ingår sex fysiska nätverksträffar i Stockholm där du får träffa andra medlemmar, diskutera utmaningar och lyssna till noga utvalda gästföreläsare.

Bland dessa gästtalare finns bland annat Susanne Rönnqvist Ahmadi, internationell marknadschef på Hubspot, David Sandström, CMO på Klarna, Johanna Fagerstedt, CMO på Quinyx och Victoria Appelqvist, CMO på iZettle.

Till vår hjälp har vi också marknadsexperten Erik Modig som kommer att moderera alla nätverksträffar. Erik Modig är en av Sveriges främsta experter på kommunikation och kundpsykologi, både inom forskarvärlden och näringslivet. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige så han kommer minst sagt att kunna bidra med viktiga insikter. 

ANSÖK: Här kan du ansöka till att gå med i CMOs in tech!

Nyfiken på innehållet? Här är några av ämnena som nätverket kommer avhandla:

  • Hur fångar vi målgruppens förändrade köpmönster och beteende?
  • Hur säkerställer vi processerna för att kunna jobba agilt och flexibelt – med rätt budskap i rätt tid?
  • Mediemixen 2021 – hur hittar vi den bästa möjliga mixen av kanaler för en stark och sammanhållen kommunikation?
  • “Data är det nya guldet” – men hur drar vi nytta av den på riktigt?
  • Globalisering. Hur skapar man 2021 varumärkeskännedom på en eller flera marknader om man lanserar på flera ställen samtidigt?
  • Innehåll. Hur hittar vi motivation och inspiration till att ständigt vara kreativa och nytänkande? 

Ansökan till nätverket är nu öppen. Vi går igenom alla ansökningar löpande – så är du marknadschef på ett bolag med techkoppling är det fritt fram att söka idag

Första nätverksträffen äger rum den 27 augusti 2021. 

Gå med i CMOs in tech här!

Huvudpartner till nätverket:

Läs fler artiklar
LÄS MER