Sök

Hemnet till börsen och podd-drottningen gästar studion

SpotifySplayPoddar

Katarina Andersson, programledare Breakit Live och Hannah Widell, grundare av Perfect Day Media. Foto: Dobb/Press

Tobias Blixt

Tobias Blixt

Reporter

Entreprenören och medieprofilen Hannah Widell besöker Breakit Live. Bland ämnena som ska analyseras väntar Hemnets notering, poddmarknadens utveckling och framtiden för ett svårsålt Youtube-nätverk.

Spotify har gett sig in i matchen om live-ljudet med en Clubhouse-kopia. Där gör de mängder av stora sociala medier sällskap. Vem ska egentligen vinna kampen om live-lyssnarna?

Clubhouse har tappat farten men meddelade i veckan ett nytt drag för att få användarna att återvända. Nu ska man kunna få betalt för sina rum i form av dricks, något som först ska testas på en mindre skara användare. 

I studion gästas vi av podd-entreprenören Hannah Widell och då ska vi så klart passa på att lära oss allt om ljud och poddar. Vi försöker pressa Perfect Day-grundaren, som haft ett turbulent entreprenörs-år i bagaget, på allt hon kan om branschen.

Vi kommer också att gå igenom torsdagsmorgonens stora nyhet om att Hemnet går till börsen. Sajten har blivit en riktig vinstmaskin för ägarna och planen är att fortsätta visa upp en kraftig lönsamhet, ungefär varannan krona ska vara vinst. 

Vad betyder den här börsnoteringen egentligen? Det ska vi berätta i dagens avsnitt. 

Dessutom kollar vi närmare på att Nent äntligen lyckats sälja Youtube-nätverket Splay One efter att bolaget legat ute till försäljning i ett års tid.

Passa på att ställa dina frågor till Hannah Widell på Instagram. 

Sändningen hittar du här på Breakit klockan 13:30. 

Du kan även lyssna på avsnittet i efterhand. Sök bara upp "Breakits podcast" i din poddspelare på fredag (och glöm inte att prenumerera!).

Läs mer