Foodora tar satsningen ett steg längre – vill utmana Amazon

Foodora
Foodora tar satsningen ett steg längre – vill utmana Amazon

Hans Skruvfors, koncernchef på Foodora. Foto: Press/TT

Jon Wahlqvist

Webbredaktör och Nyhetschef

Löser hela kedjan åt andra.

Matleveransjätten Foodora har det senaste året breddat sig rejält från att bara leverera mat. En tuff satsning på snabba leveranser har inneburit att bolaget bland annat har öppnat så kallade dark stores i Stockholms innerstad. Därifrån kan kunderna få varor levererade på ibland mindre än en timme.

Nu tar Foodora satsningen ett steg längre och låter nu också andra aktörer att använda deras plattform. Foodora står för lagerhållning, paketering och leverans av produkterna vidare till slutkund.

"Syftet med foodora fulfillment är att hjälpa företagen att skala upp sitt företag och nå fler kunder, då foodora idag täcker 90 procent av Sverige", säger Hans Skruvfors , koncernchef på Foodora.

"Det finns enorm potential för Foodora att hjälpa till här och insatserna ska alltid syfta till att stötta näringslivet och samhället. Jag vill att våra samarbetspartners ska växa med oss."

Många olyckor för cykelbuden

Men det är inte bara positiva tongångar runt Foodora. En granskning som Breakit gjorde tidigare i år visar att bolagets cykelbud råkar ut för olyckor minst varannan dag. Det handlar om allt från fallolyckor till pistolhot. Läs granskningen här.
 

Läs fler artiklar
LÄS MER