Ätbara maskar, digitala kändishälsningar och framtidsspaningar i Breakit Live

Memmo Breakit Live
Ätbara maskar, digitala kändishälsningar och framtidsspaningar i Breakit Live

Caroline Englund

Reporter

Först kom fejkköttet – nu kommer maskarna. Breakits Olle Aronsson spanar om investerarnas nya (potentiella) kassako i veckans avsnitt av Breakit Live.

Många kanske har missat det men den 27 oktober i år kom nyheten som fick alla foodtech-entreprenörer och insektsälskare att gnugga händerna. 

Det blev plötsligt fritt fram att börja sälja mjölmask och andra kryp som människoföda i Sverige och nu står flera bolag i startgroparna för att haka på nästa mattrend – maskar och insekter. Olle Aronsson berättar allt om detta. 

Veckans gäst är Gustav Lundberg Toresson som grundat det hajpade bolaget Memmo som säljer digitala kändishälsningar. Han berättar om sin osannolika rivstart som entreprenör, hur han ser på hotet från Facebook som planerar en liknande tjänst och om planerna framåt.

Vi lämnar också coronaåret bakom oss och spanar om vad som väntar det nya näringslivet 2021. 

Missa inte Breakit Live 13.30! Se det direkt på Breakits sajt, Twitch eller Youtube.

Läs fler artiklar
LÄS MER