Sök

Widespace tar hem sin säljchef från Frankrike: "Ett självklart val"

WidespacePå nytt jobb

Jon Möllersten, ny säljchef Widespace Sverige. Foto: Press

Sofia Honungsmåne

Sofia Honungsmåne

Reporter

Jon Möllersten blir ny säljchef för Sverige på det digitala annonsbolaget Widespace. Här är hans egna ord om det nya jobbet.

Varför har du sökt dig till nuvarande tjänst?
"Jag har varit med på Widespaces resa sedan 2012 och när chansen dök upp att få leda det svenska säljteamet så var det ett självklart val och ett spännande uppdrag. Vi jobbar i en av de snabbaste växande mediekanalerna och har en fantastisk räckvidd. Det finns så mycket kvar att hjälpa våra kunder att göra när det kommer till brand advertising i mobilen. Detta i kombination med att få jobba med våra duktiga säljare gjorde det till ett enkelt val."

Tidigare var du säljchef i Frankrike. Ser du några skillnader i din tidigare och din nuvarande tjänst?"
"
Ja, storleken på marknad och medialandskap. Frankrike är investeringsmässigt en av de största mediamarknaderna i Europa. Men precis som här hemma är det viktigt att kunna visa på affärsnytta och att vara tydlig i sin pitch."

Vad kommer du att fokusera mest på i din nya tjänst?
"
Att cementera Widespace på mobilkartan i Sverige och att se till att vi fortsätter vara den naturliga partnern när kunder vill göra branding-kampanjer i mobilen."

Vad ser du mest fram emot på ditt nya jobb?
"
Att utveckla långsiktiga relationer med våra kunder och tillsammans göra optimala branding-kampanjer i mobilen."

----------------------------------------
Fakta om Jon Möllersten:

Ålder: 33.

Familj: Tre bröder, mamma och pappa.

Bor: Stora Essingen, Stockholm.

Intressen: Sport, träning och personlig utveckling.

Favoritapp: Fotbollskanalen.

Varför är det din favoritapp? Jag älskar sport och fotbollskanalen håller mig uppdaterat om fotboll.

Berätta något om dig som inte så många vet om: Jag är ganska bra på att laga mat, framförallt italienskt.

Läs mer