Camilla Silfvenius ska leda Storytels världserövring

Storytel Nextory Ljudbok
Camilla Silfvenius ska leda Storytels världserövring

Camilla Silfvenius och Jonas Tellander, Storytel.

Finwire / Breakit

Kommer direkt från konkurrenten.

Ljudboksspecialisten Storytel har utsett Camilla Silfvenius till Global Head of Content Acquisition.

Hon tillträder den 1 mars nästa år. Tjänsten är nyinrättad och hon kommer närmast från en roll som Head of Content på Nextory.

Tanken är att hon skall arbeta med innehållsteamet och utveckla innehållserbjudandet globalt.

"Jag är otroligt tacksam för den fantastiskt lärorika och roliga resa som jag fått göra med Nextory i princip från starten", säger hon i ett pressmeddelande.

"Men för min alldeles personliga utvecklingsresa är det här Storytel-uppdraget ett jobb jag inte kunde säga nej till."

Camilla Silfvenius har tidigare bland annat haft roller som förläggare på ljudboksförlaget Earbooks, förlagschef på Massolit Förlagsgrupp.

"Camilla är en stjärna på den kreativa och dynamiska innehållsmarknaden för ljud som utvecklas i rasande fart", säger Helena Gustafsson, Chief Content Strategy Officer på Storytel.

"Hennes breda erfarenhet från förlagsbranschen och hennes kvalitetskänsla och starka passion för alla delar av innehållsproduktionen, gör henne till det perfekta valet för att stärka Storytels innehållsteam och vårt mål att bygga och utveckla det mest attraktiva innehållserbjudandet i världen."

Läs mer

Stefan Lundell: En högst välförtjänt käftsmäll för Storytel-bossen

Nextory går in på ny marknad

Hittade Storytel i Draknästet – och förvandlade 2 miljoner till 460: “Min baby”

Läs fler artiklar
LÄS MER