Klarna-grundaren om Amazons lansering: “Är det planterat för att få PR?”

Klarna Amazon
Klarna-grundaren om Amazons lansering: “Är det planterat för att få PR?”

Johanna Ekström

Reporter

Sebastian Siemiatkowski tar återigen till orda på Twitter. Den här gången ifrågasätter han Amazons lansering i Sverige.

Klarnas grundare och vd Sebastian Siemiatkowski har den senaste tiden twittrat flitigt om både det ena och det andra. Något som Breakit skrivit mer om här och här

Nyligen gav han till exempel en känga till svenska medier inför lanseringen av Amazon.

“Enda anledningen till att Amazon skulle lyckas i Sverige är det massiva okritiska reklamutrymme som svensk media ger dem! Spaltmeter och eter värt 100-tals miljoner av annons kr. När rapporterade SR senast om Apotea, Sportamore eller CDONs erbjudande?”, skrev han och länkade till en artikel från Sveriges Radio.

Nu har han återigen tagit ton på mikrobloggen vad gäller Amazon. Och ger sig in i debatten om de ganska komiska översättningarna som uppmärksammades på techjättens svenska sajt strax efter lansering. 

Liksom många andra på Twitter frågar han sig om det egentligen rör sig om en PR-kupp.

“Ger jag dem för mycket kredd om jag undrar om det här, liksom andra liknande saker, är planterat för att ge PR?, skriver han. 

Om inte så anser Klarna-chefen att det handlar om tveksamt ledarskap från Amazons sida. 

“Eller så är det någon som saknar principer för sitt ledarskap: Dive Deep Leaders engagerar sig på alla nivåer, håller sig uppdaterade om detaljer, granska ofta, inga uppdrag är för små för dem ;-)”, skriver han vidare. 

Läs fler artiklar
LÄS MER