Ny mediesatsning i Skåne – tar upp kampen med Sydsvenskan

Breakit - Ny mediesatsning i Skåne – tar upp kampen med Sydsvenskan
Breakit
Breakit

Nu startas en ny nyhetssajt i Malmö.

Breakit
Breakit

24Kalmar, 24Nybro, 24Blekinge – och nu 24 Malmö.

Sedan grundandet av mediebolaget LindMark Media förra hösten växlar bolaget nu upp och tar klivet in i Sveriges tredje största stad.

”I Malmö ska vi vara snabbast och bäst på nyheterna. Vi ska vara Malmöbornas förstaval, det är alltid målet”, säger Anders Svensson, nyhetschef och ansvarig utgivare på sajten, i en kommentar.

24-nyhetssajterna, som inte har någon koppling till Nyheter24, är kostnadsfria nyhetssajter nischade på lokaljournalistik. Enligt Anders Svensson kommer den nya Malmö-sajten vara bemannad dygnet runt och bevaka de klassiska områdena sport, nöje och nyheter. 

”Malmö är en storstad. Här finns så mycket att skriva och berätta om. Mycket mer än vad som vanligtvis kommer fram hos de medieaktörer som finns i dag. 24Malmö.se ska vara den naturliga nyhetsförmedlaren för alla som är intresserade av vad som händer i Malmö kommun. Och vi vill ligga i framkant och vara den aktören som visar hur framtidens lokaljournalistik ska bedrivas, säger Anders Svensson.

”Vi kommer fokusera enbart på det som händer i Malmö kommun. Vi vill samla allt om Malmö på en och samma plats.”

Sajten drar igång 1 mars. 

Lindmark Media har idag cirka 169 000 unika webbläsare på sina sajter sammanlagt och omsatte senaste räkenskapsåret 3,2 miljoner kronor med ett resultat på 169 000 kronor.

Jeanette Lindström är bolageats vd och ägare.

Läs fler artiklar

På breakit.se sparar vi information om ditt besök i kakor. Se vår policy.

OK
Läs nästa artikel