Hur undviker man att bli utkonkurrerad av liknande tjänster på B2B-marknaden? Som snabbväxande B2B-bolag är det ingen liten utmaning. Många bolag faller i fällan att snabbt vilja starta upp, och missar därför att säkra upp viktiga delar. Andra lägger nästan allt fokus på att utveckla produkten och missar varumärkesbyggandet och de mjukare, emotionella faktorerna som kunderna ofta söker.
Petronella Barvaeus är proffs på varumärkesstrategi och tillsammans med Breakit hjälper hon dig nu att sätta en tydlig varumärkesstrategi för ditt B2B-bolag i vår digitala kurs – Stärk ditt B2B-varumärke med rätt strategi.
Du får bland annat lära dig grunderna för ett starkt varumärke, men också vikten av emotionella vs. funktionella värden kopplade till just ditt varumärke. Du får verktygen som hindrar dig från att bli utkonkurrerad av likvärdiga tjänster, byggstenarna för långvariga kundrelationer som bygger på emotionella värden och kunskap om hur du tar fram ett starkt värdeerbjudande.
Dessutom går kursen igenom:
- Ramverk och modeller för att sätta upp en stark och tydlig varumärkesstrategi
- Målsättning – vad vill du åstadkomma med din tjänst och hur vill du positionera ditt varumärke på marknaden?
- Resultat, mätning och uppföljning – så tar du strategin vidare i ditt arbete
Ta chansen att få personlig feedback av Petronella Barvaeus som lyfter ditt varumärke! Kursen bygger på ett lärarlett pass, samt eget arbete, workshop i grupp och hemuppgift som du skickar in till kursledaren och får feedback på.
Kursstart 14 oktober – sista chansen att boka in dig nu! Kursen kostar endast 2490 kr ex moms.