Inflyttningsklara kontor förenklar vardagen

Inflyttningsklara kontor förenklar vardagen

Humlegården erbjuder inflyttningsklara lokaler på David Bagares gata i Stockholm. Fotograf: Jonas Malmström

Bara att ta med datorerna och flytta in. Att byta kontor har aldrig varit enklare.

Små bolag som vill växa men inte vill eller vågar binda sig allt för länge. Stora bolag där förändrade kontorsbehov kräver nya lokaler. På fastighetsbolaget Humlegården har man lång erfarenhet av att hjälpa alltifrån startups med en handfull anställda till internationella koncerner att skapa kontorslösningar som in i minsta detalj motsvarar kundens förväntningar och behov. 

“Vi ser en förflyttning där kontoret går från att ses som enbart en arbetsplats till att i högre grad värderas som en mötesplats. Företagen som vänder sig till oss efterfrågar flexibilitet, effektiva ytor och tillgång till service som underlättar vardagen. Vilken lösning som passar bäst är högst individuellt för varje bolag”, säger Anna Kullendorff, affärsutvecklingschef på Humlegården. 

Dags för nytt kontor? Se Humlegårdens utbud här

Istället för att erbjuda standardiserade lösningar tar alltså Humlegården utgångspunkt i en djup dialog med kunden, med målsättningen att hitta bästa möjliga lösning för just det företaget.

”Vi använder ofta uttrycket skräddarsytt för att beskriva vårt tillvägagångssätt, där vi kombinerar dialogen med kunden och vår erfarenhet för att komma fram till ett förslag som är anpassat efter behoven och förutsättningarna”. 

Interiör från lokalerna på David Bagares gata i Stockholm. Fotograf: Jonas Malmström

Ny tjänst som underlättar allt

Nyligen lanserade Humlegården Startklart, en ny tjänst som innebär att kunden flyttar in till ett kontor där allt redan är på sin plats och där avtalstiden är flexibel, från 6 månader och längre. Här är det bara att ta med datorerna och flytta in, allt annat är på plats i de representativa lokalerna, såsom inredning, skrivare, A/V-utrustning och Wi-Fi. I den fasta lokalhyran ingår även el, försäkring, lås och larm, brandskydd samt städning. 

Många mindre bolag har ingen lokalansvarig och dessa tidskrävande frågor hamnar ofta på bolagets vd eller CFO

Och om man vill går det att addera tjänster som kontorsväxter, fruktleveranser, utökad städning, catering, kontorsmaterial och konferenslokaler. Uppstår frågor finns det en samordnad support för alla ärenden.

“Många mindre bolag har ingen lokalansvarig och dessa tidskrävande frågor hamnar ofta på bolagets vd eller CFO. Då kan det vara skönt att köpa en tjänst där allt ingår, där avtalstiderna är korta och flexibla och det finns möjlighet att lägga till fler tjänster allteftersom”, säger Anna Kullendorff.

Interiör från lokalerna på David Bagares gata i Stockholm. Fotograf: Jonas Malmström

Lokaler vid Engelbrektsplan och i Solna strand först ut

I dagsläget finns startklara kontor på två platser, i Stockholms city och i Solna strand, och ambitionen är att utöka antalet lokaler. Just nu erbjuds lokaler om ca 90 kvm på David Bagares gata, strax intill Engelbrektsplan på Östermalm i Stockholm, tillgängliga för inflyttning omgående. 

“Vårt mål är att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för våra hyresgäster, leverera en kundupplevelse utöver det vanliga och ett värde som går bortom kvadratmeter. Vi arbetar också för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder, och vill erbjuda dem möjlighet att utvecklas inom vårt bestånd då lokalbehoven förändras över tid.”

Här kan du läsa mer om Humlegårdens verksamhet

Anna Kullendorff, affärsutvecklingschef på Humlegården. ​Fotograf: Jonas Malmström

Läs fler artiklar
LÄS MER