Den spanska klädjätten som bland annat driver Zara, och är en stor konkurrent till H&M, redovisar en lägre omsättning och förlust för första kvartalet jämfört med samma kvartal förra året.
Perioden har så klart präglats rejält av corona-pandemin som tvingat många butiker att stänga.
Under maj har många marknader gradvis öppnats och i början av veckan var 5.743 butiker öppna, det motsvarar 78 procent av butiksbeståndet.
Trots att många butiker började öppna under maj och juni är försäljningen fortfarande ner.
I maj sjönk försäljningen, både online och offline, med 51 procent och första veckan i juni sjönk den med 34 procent mätt i lokala valutor.
Några hårda siffror från rapporten
## Omsättningen sjönk 44,3 procent till 3 303 miljoner euro, eller 34,3 miljarder kronor, (5 927).
## Ebitda-resultat blev 484 miljoner euro, strax över 5 miljarder svenska kronor (1 675), med en ebitda-marginal på 14,7 procent (28,3).
## Rörelseresultatet blev -508 miljoner euro, 5,3 miljarder svenska kronor (980). Resultatet belastas av 308 miljoner euro i kostnader för slutförande av optimeringen av butikerna. Rensat för dessa blev rörelseresultatet -200 miljoner euro.
## Resultatet efter skatt blev -409 miljoner euro (736).
## Varulagret stod på 2 629 miljoner euro per 31 april (2 923). Enligt bolaget reducerades varulagret tack vare flexibiliteten i affärsmodellen.