Camilla Björkman om mediebranschen: "Vi är som kackerlackor"

Camilla Björkman om mediebranschen: "Vi är som kackerlackor"

Breakit

Först tidningsdöden – sen corona. Kan mediehusen dra nytta av sin av sin krisvana och klara sig bättre än andra branscher genom pandemin?

Coronakrisen har lett till rekordsiffror för många mediehus när det kommer till antalet läsare. Törsten efter nyheter i kristider är nämligen enorm. Samtidigr rasar intäkterna.

“Många har aldrig haft så låga intäkter som nu och det gäller både annonsintäkter och eventintäkter”, säger Breakits vd Camilla Björkman i Breakits Podcast.

Hon jämför också mediebranschen med ett ökänt skadedjur.

“Mediebranschen är som kackerlackor – man försöker få bort oss sen kryper vi fram och bara återuppfinner oss själva – och kommer tillbaka och har en ny affärsmodell, säger hon.

Hör hela spaningen här:
 

 

Läs fler artiklar
LÄS MER