Den digitala bankutmanaren Rocker – som tidigare hette Bynk – plockar in Sabrina Pålsson Leuenberger som ny marknadschef. Närmast kommer hon från klocksuccén Daniel Wellington där hon ansvarade för att bygga upp bolagets digitala marknadsavdelning.
“Jag kommer att fokusera på att bygga marknadskommunikation och kundupplevelse, från varumärke till produkt. Vi vill överträffa våra kunders förväntningar och dra nytta av konstanta förändringar i marknaden med nya angreppssätt i marknadsföringen”, säger Sabrina Pålsson Leuenberger i ett pressmeddelande.
Rocker har lagt stora mängder pengar på att marknadsföra sin tjänst. Innan namnbytet gjorde Resumé en uträkning som visade att bolaget hade spenderat 266 miljoner kronor på medieinvesteringar mellan mars 2018 och februari 2019.
LÄS MER: Varför byter Bynk namn till Rocker?
På Rocker kommer Sabrina Pålsson Leuenberger att få en nyckelroll i att utveckla bolagets marknadsföring.
“Sabrina tillför erfarenhet av digital marknadsföring i absolut framkant vilket gör henne särskilt lämpad att driva marknadsarbetet i Rocker", säger Emil Hansson, vd på Rocker, om den nya rekryteringen.
"Hon får en viktig roll i att realisera våra ambitioner att skapa ett tydligt alternativ till den traditionella banken och attrahera kunder till vårt växande erbjudande”, säger han.