H&M-gruppens varumärken lanseras online i 9 europeiska länder i maj

H&M e-handel
H&M-gruppens varumärken lanseras online i 9 europeiska länder i maj

Helena Helmersson, vd på H&M. Foto: TT

Finwire / Breakit

Lanserar e-handel i nya länder

Modejätten H&M:s märken Cos, Weekday, Monki, & Other Stories och Arket kommer under maj att lanseras online i nio europeiska länder, enligt ett pressmeddelande.

Först ut blir i Estland, Lettland, Litauen, Luxemburg och Kroatien den 14 maj. Därefter följer Grekland, Rumänien, Bulgarien och Cypern den 20 maj.

H&M rapporterade i senaste delårsrapporten hur mycket e-handel de olika märkena hade vid utgången av februari.

Cos fanns då på 23 marknader med e-handel, följt av & Other Stories med 22, Monki 20 och Weekday och Arket vardera på 19 marknader.

H&M har drabbats hårt av corona-krisen och mer än hälften av klädjättens butiker är fortfarande stängda. Försäljningen rasat med 57 procent under perioden 1 mars till 6 maj, jämfört med motsvarande period 2019.

Läs fler artiklar
LÄS MER