Sök

Därför tror Daniel Ek på freemium-modellen – speciellt i coronatider

SpotifyMusik

Jon Mauno Pettersson

Jon Mauno Pettersson

Chefredaktör

Spotify-grundaren Daniel Ek tror på freemium-modellen i kristider.
”Vi tror att det kommer att vara en väldigt stark konkurrensfördel."

I förra veckan släppte Spotify sin kvartalsrapport, som fick aktiekursen att rusa. När många företag går på knäna i spåren av coronakrisen har Spotify fortsatt att växa på i princip alla fronter. Lyssnarmönstret har förvisso förändrats när folk slutat pendla till jobbet och kör mindre bil – men antalet aktiva användare ökar starkt.

Spotify får samtidigt en tiondel av sina intäkter via annonser – intäkter som kan komma att påverkas negativt av coronakrisen.

Men Daniel Ek, som i torsdags intervjuades av CNBC, är trots det fortsatt positiv. Han beskriver annonssidan som ”en väldigt...

  • Pris från
  • 349 kr
  • /månad

Få tillgång till all vår journalistik – bli medlem på Breakit!

Genom att fylla i din mejl och klicka på knappen samtycker du till att Breakit sparar din e-postadress. Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter.

Tillgång till alla artiklar

Få det senaste först

Bli en del av vår community

  • Tillgång till alla artiklar
  • Få det senaste först
  • Bli en del av vår community

Läs mer