Qliro-ägda Cdons marknadsplats har sett en fördubbling under coronakrisen

Qliro Cdon e-handel
Qliro-ägda Cdons marknadsplats har sett en fördubbling under coronakrisen

Kristoffer Väliharju, vd Cdon. Foto: Press

Finwire / Breakit

Boom för handelsplatsen.

Coronaviruset har inneburit tuffa tider för en rad företag, inte minst bolag som är i handelsbranschen. Det finns dock aktörer som fick ny fart i försäljningen när viruset slog till.

En av dem är Qliro-ägda Cdon, som nu berättar att företagets marknadsplats har sett en kraftig ökning den senaste veckan. När årets första kvartal är över räknar Cdon med att marknadsplatsen kommer att ha ökat med 100 procent. Det rapporterar Ehandel.

"Vi ser ett stort intresse för digital handel, att fler väljer att handla hemifrån har haft en stor påverkan. Att de väljer Cdon kan beror på flera saker, men det finns klara fördelar med att vi är en etablerad, trygg spelare där konsumenter kan hitta det de behöver på ett och samma ställe", säger Kristoffer Väliharju, vd på Cdon, till Ehandel.

Kristoffer Väliharju är mer sparsam med information om hur Cdon:s egna försäljning hur utvecklats, då det potentiellt kan vara kurspåverkande information.

Läs fler artiklar
LÄS MER