Breakit lanserar nätverket Breakit Impact Club: "Nästa nivå"

Breakit Breakit Impact Club
Breakit lanserar nätverket Breakit Impact Club: "Nästa nivå"

Breakit

Nu lanserar Breakit en exklusiv nätverksklubb för klimatengagerade personer och företag – Breakit Impact Club.

När Breakit lanserade klimatsatsningen Breakit Impact Challenge blev det snabbt en succé. Syftet med initiativet var att utmana näringslivet till att bli mer hållbart genom en serie utmaningar och utbildningar – och inom några veckor hade hundratals bolag accepterat utmaningen. 

Breakit Impact Challenge har sedan dess fortsatt med en andra och senare i år även en tredje omgång. Nu lanserar Breakit ett nytt initiativ för alla de bolag som redan har klarat av klimatutmaningen – den nya klubben Breakit Impact Club.

Carin Roeraade, kreativ chef och impact-ansvarig på Breakit:

“Vår klimatsatsning Breakit Impact Challenge är ju en gratis 30 dagars bootcamp som är en superbra start för att börja arbeta mer hållbart. Men vi vill nu uppmuntra alla att hålla uppe sitt engagemang även efter dessa 30 dagar, och helst ta sitt engagemang till nästa nivå”, säger hon.

Utöver möjligheten att nätverka med andra klimatengagerade klubbmedlemmar kommer deltagarna också få ta del av föreläsningar av tungviktare som Hélène Barnekow, vd på Microsoft Sverige, Kaj Török från Max Burgers och investeraren Gustaf Brandberg, Gullspång Invest. Workshops kommer också hållas med med aktörer som Ethos International och Klimatpsykologerna.

“De kan förvänta sig starka samtal, värdefulla kontakter och superintressanta talare. Kan avslöja att vi just nu är i samtal med politiker på allra högsta nivå för deltagande i event, utöver de starka företagsprofiler och klimataktivister som redan är bokade och finns på kampanjsajten”, säger Carin Roeraade.

Vem som helst får däremot inte gå med i klubben – endast personer och företag som gått Breakit Impact Challenge släpps in.

Varför får inte alla vara med i klubben?

"Vi vill att de som är med ska ha en viss förkunskap och ett genuint engagemang”, förklarar Carin Roeraade.

Sedan starten har över 650 bolag antagit utmaningen i Breakit Impact Challenge, där allt från välkända varumärken som Blocket och Netlight, till heta Furhat Robotics och snabbväxarna Voi och Babyshop har hittills deltagit i utmaningen. Ett stort antal av deltagarna har tagit sig hela vägen igenom, exempelvis Klarna, och belönats med diplom.

Vill du hoppa på Impact Club? Läs mer här!

Breakit Impact Club backas av SJ. 

Läs fler artiklar
LÄS MER