Försäljningen på nätet rusar för Kjell & Company

Kjell & Company e-handel
Försäljningen på nätet rusar för Kjell & Company

Kjell & Company. Foto: Press

Tobias Blixt

Reporter

Den svenska hemelektronikkedjan visar upp en ökad försäljning för 2019.

Kjell & Company fortsätter att växa när försäljningen ökar och en del som rusar snabbt är bolagets e-handel.

Det skriver branschsajten Market, som menar att intäkterna från kedjans digitala kanaler har ökat med hela 70 procent på den svenska marknaden under fjolåret.

Försäljningstillväxten under fjolåret låg på 10,7 procent, med en försäljningstillväxt på 9 procent i Sverige, skriver Market. 

“Vi har ett jättestarkt år bakom oss, där vi har utvecklat sortimentet, implementerat en ny e-handelsplattform och sjösatt flera servicetjänster för våra kunder”, säger vd Eric Lundberg till sajten.

Hur mycket e-handeln i sig omsatte under året framkommer däremot inte.

Breakit har tidigare uppmärksammat att Kjell & Company är ett av flera intressanta bolag som ser ut att säljas någon gång under 2020. Läs mer i denna artikel från Breakit Premium.

Kjell & Companys främsta marknad är Sverige, där kedjan har 105 butiker. Men bolaget finns också representerade med 17 butiker och e-handel i Norge.

Läs fler artiklar
LÄS MER