Det rapporterar Bloomberg.
Truecaller började som en telefonboksapp, men har med åren utökat sina funktioner med bland annat meddelandetjänster och spamfilter. Man har också lanserat tjänsten Truecaller pay, som låter användarna göra betalningar via mobilen.
I år har bolaget även lanserat ett pilotprogram för företagslån som riktar sig mot företagare i Indien. Ungefär 20 miljoner av tjänstens användare är småföretag, skriver Bloomberg, och satsningen på fintech kommer att fortsätta.
“Inom tre år kommer intäkterna från abonnemang, reklam och fintech i Truecaller att vara lika stora”, säger bolagets vd Alan Mamedi.
Under första halvan av 2020 kommer bolaget att släppa sin tjänst Truecaller Pay i Nigeria, för att sedan fortsätta expansionen av betaltjänsten till andra afrikanska marknader. I dag finns majoriteten av Truecallers 200 miljoner aktiva användare i Indien, enligt bolaget.
Under 2018 omsatte bolaget 161 miljoner kronor med en förlust på 65 miljoner.
Truecaller grundades 2009 av entreprenörerna Alan Mamedi och Nami Zarringhalam.