Därför kan Pinterest bli en guldgruva: "Köpstarka och köpvilliga användare"

Pinterest
Därför kan Pinterest bli en guldgruva: "Köpstarka och köpvilliga användare"

Jenni Laapotti från den sociala mediebyrån Digitalsnack som också driver podden Digitalsnack. Foto: Istockphoto/Pia Gyllin

Caroline Englund

Reporter

Breakit grottar ner sig i kanalen som når en ovanligt köpstark målgrupp.

• Så kan du lyckas – även fast du når färre

• Därför behöver du inte uppdatera lika ofta

• Knepen för att nå framgång

För några år sedan var annonser på Facebook och Instagram en riktig guldgruva. Flera bolag som var tidigt ute och satsade på att synas där lyckades riktigt bra – några exempel är Daniel Wellington och Tom Hope. 

Men nu är smekmånaden över. Eftersom alla företag har upptäckt de effektiva marknadsföringskanalerna börjar det blir trångt och svårt att nå ut i allt brus.

Jakten på en ny oexploaterad kanal med samma potential som Facebook och Instagram har därför börjat.

Kanske finns den i Pinterest som i somras öppnade för annonsering mot svenska kunder. 

Pinterest grundade...

Läs mer

Startade Haypp som tonåringar – nu blir de mångmiljonärer

Pinterest betalar 22,5 miljoner dollar i förlikning kring könsdiskriminering

Allt du behöver veta om megarapporten Svenskarna och internet

Läs fler artiklar
LÄS MER